Кожна людина хоч раз в житті ставаласпоживачем послуг з ремонту і пошиття швейних виробів і в кожного цей досвід різний.
В Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області неодноразово звертаються споживачі зі скаргами на дії суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги.
До прикладу, у вересні 2022 року до управління звернулась споживачка, яка здала в ремонт хутряну шубу. Однак коли прийшов час отримати відремонтований виріб, виявилось, що ремонт проведено неякісно, працівниця ательє привласнила частину хутра та недотримані терміни здійснення ремонту. З цією проблемою споживач звернулась до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області, однак у неї були відсутні будь-які документи, що підтверджують факт надання послуги,
також вона не знала назву суб’єкта господарювання та адресу здійснення діяльності. Тому, з метою упередження порушення законодавства про захист прав споживачів, рекомендуємо суб’єктам господарювання під час надання послуг,
керуватися наступними законодавчими актами: Законом України «Про захист прав споживачів», Правилами побутового обслуговування населення та Інструкцією щодо надання послуг з ремонту і пошиття швейних і хутряних виробів, виробів із шкіри,
головних уборів. Замовлення оформлюється договором (квитанцією). Приймальник під час оформлення замовлення на пошиття виробів повинен надати замовнику професійну консультацію і узгодити з ним модель (ескіз, малюнок)
виробу, розмір, фасон, матеріали, фурнітуру і т. ін., що підтверджується підписом
замовника. Замовлення на пошиття виробів можуть оформлюватися як за зразками- моделями, затвердженими в установленому порядку, так і за індивідуальними замовленнями. Під час оформлення замовлення на пошиття та ремонт хутряних
виробів і виробів із шкіри на зворотному боці шкіряної тканини замовник кульковою ручкою зазначає своє прізвище.
Хутряні вироби, що приймаються у ремонт, вимірюються за довжиною і шириною, а одяг за довжиною і шириною нижнього краю виробу та обводу грудей. Усі ці відомості, а також площа прийнятого в ремонт хутра зазначаються у квитанції.
У ремонт не приймаються мокрі та забруднені вироби, а також вироби, що мають ослаблення тканини, яке неможливо усунути.
Приймальник під час оформлення замовлення на ремонт виробів визначає відсоток їх зносу за наявності вад згідно з таблицею. Відсоток зносу виробу погоджується із замовником. Вартість прийнятих у ремонт виробів установлюється за
погодженням із замовником або на підставі підтвердних документів і зазначається разом із відсотком зносу у квитанції.
Послуги надаються у відповідності до переліку та за цінами, затвердженими виконавцем. Порядок розрахунків у готівковій або безготівковій формі визначається виконавцем за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання,
часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання замовлення). При розрахунках із замовником через реєстратори розрахункових операцій замовнику видається касовий чек касиром (якщо є центральний розрахунковий вузол)
або працівником виконавця, який має право доступу до реєстратора і свій власний код. Разом з чеком замовнику видається другий примірник договору (копія квитанції). При розрахунках із замовником без застосування реєстраторів йому видаються
квитанції за формами № ПО-В-1 (пошиття) та № ПО-Р-1 (ремонт).
Пошиття виробів може виконуватися як з матеріалів виконавця, так і з матеріалів замовника. Терміни виконання замовлення узгоджуються із замовником і позначаються у квитанції.
Приймальник одночасно з видаванням замовлення повинен видати замовнику гарантійний документ, у якому зазначається дата видавання замовлення. Замовник має право на перевірку якості наданих послуг та їх відповідності замовленню.
Гарантійні терміни на надані послуги визначаються відповідно до чинного законодавства та нормативних документів і позначаються у гарантійному документі. У період гарантійного терміну виконавця дефекти, що виникли з його вини,
усуваються безкоштовно. При видаванні замовлення замовнику повертаються залишки матеріалів, наданих
ним для виконання послуги. Отже знаючи свої права, споживач ще на етапі здачі замовлення, може
проконтролювати порядок надання послуг з пошиття виробів та зменшити ризики порушення суб’єктом господарювання законодавства про захист прав споживачів. У разі порушення ваших прав як споживача, ви може звернутися із відповідною
заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ або надіслати заяву зручним способом: поштою, електронною поштою або через веб-сайт управління;
контактний телефон 0342-528398.