Після великої перерви в будівництві у зв’язку з початком воєнного стану, значна кількість компаній
відновила свою роботу. У зв’язку з цим спостерігається оновлення рекламного контенту об’єктів нерухомості. Аналізуючи зміст рекламних сюжетів, Головне управління Держпродспоживслужби в Івано- Франківській області вкотре звертає увагу рекламодавців (замовників) та розповсюджувачів інформації про об’єкти будівництва з метою їх продажу на те, що реклама об’єкта будівництва буде вважатися законною лише тоді, коли у замовника будівництва в
наявності є:
документ на право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується об’єкт, що рекламується.
документ, який підтверджує право на виконання будівельних робіт на конкретному об’єкті, що рекламується, отриманого відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва відповідних об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
підтвердження про наявність у суб’єкта господарювання, що здійснює залучення недержавних коштів фізичних та юридичних осіб, у тому числі в управління, для фінансування спорудження житлового будинку, ліцензії на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), а саме управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю відповідно до Закону України “Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю”, або за наявності свідоцтва про реєстрацію випуску цільових облігацій, виконання зобов’язань за якими забезпечується одиницею нерухомості, що споруджується.
Така реклама відповідно до ч.1 ст.25-1 Закону України «Про рекламу», крім реклами на радіо, має містити реквізити вищевказаних документів. Крім цього, реклама будівель, які мають енергетичний сертифікат, з метою їх продажу або найму (оренди) має містити інформацію про клас енергетичної ефективності, зазначену у відповідному енергетичному сертифікаті. Реклама об’єктів будівництва з метою їх продажу або найму (оренди) має містити інформацію про клас енергетичної ефективності, зазначену у проектній
документації на будівництво (зміни від 09.07.2022). Щоб уникнути визнання реклами недобросовісною, необхідно бути точним у
формулюваннях та на підтвердження кожного висловлювання мати відповідний документ. Наприклад, для реклами «найнижчі ціни на квартири в м.Івано- Франківськ» – необхідно мати висновок на підставі маркетингового дослідження проведеного іншим підприємством, або офіційні дані органу державної влади чи місцевого самоврядування про рівень цін на квартири в місті.
Відповідальність за недотримання вимог законодавства про рекламу передбачена ст.27 Закону України «Про рекламу».