Головне управління статистики інформує. На кінець 2022 року в області
функціонувало 466 закладів дошкільної освіти на 28 тис. місць, у тому числі для дітей у
віці до 3-х років – на 3,3 тис. місць, 3 роки і старше – на 24,7 тис. місць. У закладах
дошкільної освіти виховувались 31,5 тис. дітей, з яких 28,7 тис. (91,1%) – діти у віці 3
роки і старшому; 15 тис. (47,6%) – дівчатка.
Із загальної кількості закладів дошкільної освіти 139 – дитячі садки, 192 – ясла-
садки, 135 – інші. За видами вони розподіляються наступним чином: 450 закладів
загального розвитку, в яких виховувалось 25,9 тис. дітей, 14 – комбіновані (1,9 тис. дітей),
2 – санаторні та спеціальні (152 дитини).
Завантаженість у закладах дошкільної освіти на кінець 2022 року становила 113
дітей у розрахунку на 100 місць, у тому числі у міській місцевості – 124 дитини, у
сільській – 97 дітей. У середньому по державі цей показник склав 89 дітей на 100 місць, у
тому числі у міській місцевості – 95 дітей, у сільській – 74 дитини.
У 13 закладах дошкільної освіти створено 15 груп з короткотривалим режимом
перебування, в яких виховувалося 234 дитини; цілодобове перебування забезпечували два
заклади.
Для дошкільнят, які потребують корекції фізичного розвитку, відновлення здоров’я
та лікування, у закладах дошкільної освіти працювало 6 санаторних груп та 27 груп
спеціального призначення, у яких виховувалось 119 та 334 дитини відповідно. Для
забезпечення належних умов розвитку та навчання дітей з особливими освітніми
потребами у 175 закладах організовано 359 інклюзивних груп для 5,8 тис. дітей.
Процесом виховання та навчання дошкільнят у 2022 році займались 4,5 тис.
педагогічних працівників, серед них 2,8 тис. вихователів, 207 практичних психологів, 129
вихователів-методистів, 326 асистентів вихователів в інклюзивних групах та 12
соціальних педагогів. Із загальної кількості педагогічних працівників 97,5% становлять
жінки, 37,2% – працівники у віці до 35 років. На одного педагогічного працівника в
середньому по області припадало 7 дітей (у державі в цілому – 9 дітей).
Дошкільна освіта потребує особливої уваги, як перша ланка освіти, протягом якої
формуються провідні риси особистості, що визначатимуть її спрямованість, поведінку і
діяльність у майбутньому.
Примітка. Підготовлено за даними Міністерства освіти і науки України.
© Головне управління статистики в Івано-Франківській області, 2023
https://ifstat.gov.ua/INDEX.HTM